Kropp och själ

Ja nu ska jag ge mig in i det här med kroppsideal och grejer. Vad jag tycker om det jag hör och läser och vad jag tycker själv. Läser om det överallt och det är det ena med det andra. Det allra värsta är ju dessa små pikar och kommentarer om små skillnader på kroppen, vänj er vid tanken: kvinnor har former! Vare sig det är mer eller mindre, och alla gånger handlar det heller inte om man är tjock eller smal. Man kan ju allmänt bara vara lång och se smal ut pga det eller ha en bred benstomme typ. Jag ska ju inte säga att jag är jätte nöjd med mig själv men jag vet i alla fall att det är jag, och framförallt så vet jag att endast jag kan göra något åt det genom att se till att ta mig iväg och träna, och för mig handlar det inte om att jag är tjock eller inte. Visst jag skulle gärna gå ner lite i vikt men på ett sunt sätt. Jag vet att jg skulle nå mitt mål enkelt med lite träning eftersom att det är bristen på träning som lett mig dit jag är idag.. Helt enkelt så tycker jag att det handlar om att se sig själv för vad man är och att utifrån det se till så man mår bra. Mår man bra så blir allt annat så mycket enklare att hantera. Jag blir nästen lite ledsen när jag hör att folk tänker banta, jag kan gå med det när det gäller riktigt överviktiga men inte när det gäller att förlora några kilon. Då handlar det väl mer om förändrad kost, skippa onyttigheter och kanske ta till lite mer frukt och grönt i kosten. Vad gäller mig själv så skulle jag kunna äta mer grönsaker istället för så mycket pasta tex, inte utesluta pastan helt och deffenetivt inte utesluta måltider. Det är ju viktigt att få i sig rätt!
Ja jag vet inte vad jg ska skriva mer om det men jag tycker i alla fall att man ska ta sig en ordentlig funderare innan man väljer att utesluta måltider, oftast handlar det bara om att välja nyttigare och kanske promenera en visa strecka i veckan..
Och vad gäller hur man ska se ut! Åh huka vad jag tycker det är Svårt att sätta punkt för vad som är snyggt. Jag kan nämligen tycka att det är snyggt tt vara pinnsmal samtidigt som jag verkligen tycker att man ska ha former! Det beror på lite, men eftersom jag själv tillhör kategorin former så borde jag väl förespråka det? Men jag vet inte. Som jag skrev tidigare så är det viktigaste att man ser frisk och kry ut, att det syns att man mår gott och att man tar hand om kroppen. Då spelar det ingen roll om man är en planka eller inte :)

Det var vad jag kunde säga om det, kram på er i alla fall!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0