Where do I begin?

Varför är klockan halv sju när det känns som om den är tolv.. jag förstår inte vad jag ska ta mig till, jag kliver upp men solen lurar mig varje dag. Känns alltid som om klockan är kring tolv och inget annat, inte först det börjar bli mörkt igen. Men jag vill ju inte att det ska börja bli mörkare heller, jag trivs verkligen med solen.

Min dag började fint idag, Alexander gav mig frukost på sängen och så sås vi på en film tillsammans. Han är som underbar han. Nu smat han iväg och ska fiska med sina kompisar för kvällen och jag funderar på att ta mig ett glas vin. jag var sugen redan igår men jag lät bli så jag tror jag ska unna mig ett idag istället. Jag vet inte riktigt vad jag skulle kunna göra annars, har inte så mycket att göra för stunden.

Imorgon ska jag upp till åtta och åka till ett katthem och hjälpa till där lite grann. Det är ju sysselsättning det med så jag kan ju alltid göra det med, ska testa och se så att jag inte mår dåligt av det. Jag är ju ändå allergisk men jag vill gärna hjälpa till om jag kan, så jag får se hur jag klarar det hela. De har ju en hel del katter där borta så det är ju en hel del mycket mer än vad jag har brukat utsätta mig själv för.

Jag har varit på arbetsintervju och "träff" och det har gått bra, verkar vara ett trevligt ställe att arbeta på och jag skulle gärna testa i alla fall. Se om det passar i längden man vet ju aldrig. Det är ju det som är så svårt när man ska jobba som personlig assistent.

Alexanders mamma Anette kom förbi idag också och hämtade lite kartonger till sin egen flytt. Jag ställer gärna upp och hjälper till där också för då har jag ju något att göra. Men det beror ju på om hon behöver hjälp.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva något mer, har gått igenom min dag idag i alla fall. Jag får se hur det artar sig resten av kvällen. den är ju snart bara sju så det är ju en del av dagen kvar. Men mina planer nu är i alla fall ett glas vin och sova så jag orkar upp imorgon..

Heejdååå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0