hudvård

nu ska jag vara tråkig enligt många och skriva om smink och hudvård. Jag tycker att det är jätte viktigt även fastän jag själv kan vara riktigt lat ibland och bara strunta i att ta bort sminket på kvällarna. Men det straffas sig otroligt på morgonen för mig, jag blir alldeles öm i huden och ögonen. Jag hatar det! Men ändå så kan jag flera gånger ligga kvar i sängen och tänka att Äh jag tar det imorgon istället.
Värst är ändå att jag blir så otroligt torr om jag inte smörjer in ansiktet regelbundet, jag får torrfläckar, framförallt på ögonlocken och det gör så otroligt ont ska ni veta! USCH!
Hur som så tycker jag ju samtidigt att det är så roligt att hålla på med hudvård av alla dess slag! Och inte bara hudvård utan även makeup och allt där till! Har länge funderat på att sätta ihop en sån här, vad kallas det nu.. Ajja ett block med samlade make up tips typ, det ser så roligt ut. Som sagt så brukar jag sysselsätta mig själv med att sminka mig lite från och till när jag är  hemma och har tråkigt. Man kanske ska ta och komma ihåg allt och just göra en sån där samlad bok så att säga. Jag skulle i alla fall tycka att det var kul, kanske inte alla andra men det struntar jag i!
Jag har nu dessutom börjat att använda mineralpuder istället för vanlig foundation, helt underbart måste jag säga! Och som vanligt så har jag fortfarande min fix idé att måsta fylla i ögonbrynen, jag känner mig så naken annars av någon underlig anledning, allt annat kan jag nästan vara utan men fyller jag inte i ögonbrynen så får jag nästan ångest, förstår inte varför det blivit så men så är det bara..
Att sitta här och skriva om det får mig bara att vela gå och testa en massa nytt, har en massa idéer men som jag aldrig gör något av. Det tråkiga är ju egentligen att jag gör ju alltid bara samma sak, tillsätter lite olika färger ibland om inte annat men i regel alltid samma. Jag måste testa nåt annat, eller snarare våga visa mig i det, för testar det gör jag bara det att jag gör det hemma när ingen ser det. Nej nu ska jag sluta att skriva  om det här, ni tycker nog ändå inte att det är allt för intressant, men jag lär nog nämna det fler gånger, för jag är riktigt sugen på den här idén med en samlad make up bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0