SUCK!

Behöver jag säga nåt annat än suck? Jag vet inte, men jag ifrågasätter hur man kan uttrycka sig. Nu är det ju bara så här, igen. Jag orkar verkligen inte, vill inte tänka på allt. Vill bara tänka på mig själv, men ni vet hur jag är. jag kan inte, inte så mycket som jag önskar eller borde.

Jag kanske tänker för mycket på det? är det så, jag kanske borde strunta i allt? Bara hänga med och allmänt i´nte bry mig? Nej tror inte det skulle  hjälpa heller. Jag tar det som det kommer som vanligt. Det är vad jag är van att göra.

Har jobbat idag i alla fall, idag och till på fredag, hoppas det ska gå bra. På fredag ska jag på afterwork med jobbet. Vet inte riktigt hur jag ställer mig till det heller, vet inte om jag längtar. Ser fram emot det lite gran gör jag väl, att göra något kul, för jag hoppas att det blir kul. Men man vet ju aldrig. Jag ska väl inte ha för höga förhoppningar om det hela.

Vi började disskutera situationen i Afrika idag på jobbet. Att det kan ha gått så otroligt långt och hur I-länderna kan blunda för det som händer. Som en av mina arbetskompisar sa,  det stämmer verkligen, Afrika håller på att utrotas. Alla smittas en efter en och de vet inte vad de ska göra åt sakne, barn blir föräldralösa och bär på smittor själva. de lämnas ute på gatorna för att dö. Eller lämnas och lämnas, det finns ju ingen som kan hjälpa. För de har inte mat eller vatten nog för det. Och vi klagar här i sverige på att vattnet smakar lite konstigt ibland. Jag vill inte ens tänka på det heller. Usch, klarar inte av sånt där. Jag vill så gärna hjälpa till men väljer även själv att blunda till slut, och jag skäms för det.

Nog prat om Afrika nu. Men det var ett intressant samtal.

Vad har jag för planer imorgon då? Jo jag ska först och främst handla tomater och kattsand, överlever inte utan tomater. Sen ska jag hem och städa, eller rättare sagt rensa! Ska kasta en massa saker som jag inte behöver. Har så mycket skräp som jag samlar på. Så himla onödigt, det tar ändå bara plats. Måste köpa en ny mopp, just ja, det hade jag glömt.
Vad sak man till och göra annars under dagen, det är torsdag, just ja det är ju hockey! Så det kanske man ska lyssna på och fara på helex och träna lite grann, det kan ju vara en bra ide. Jag har faktiskt varit riktigt duktig och tränat en hel del nu. Känner mig mycket piggare och orkar ännu mer. Det var verkligen på tiden att jag började. Och jag tänker heller inte sluta, snart kommer ju snön så då utökar möjligheterna till träning, åteminstone vad jag tycker. Det ska bli skönt att komma ut lite grann och åka lite skidor.

jaja, nu ger jag mig faktiskt, har skrivit nog med strunt för idag. ska gå och lägga mig så att jag inte är så seg imorgon på jobbet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0