Bra start!

haha, lite oplanerat kanske!

Nu sitter jag här i Paris i en jätte fin lägenhet bortanför triumfbågen, det är helt underbart! Men som sagt så fick min resa en rolig början..

Till att böörja med så är jag inte van att vara på resande fot så att åka iväg själv till Paris har varit en jätte stor grej för mig, men jag klarade mig igenom flygplatserna (mycket tack vare Frida, hade tom problem på arlanda..) Hur som haven så kommer jag fram till Paris charles de gualle eller nåt i den stilen. Kliver av och har ingen aning om vart jag ska gå, lyckas ta mig till bagageutlämmningen efter många om och men och sedan även ut där det står hur mycket folk som helst och väntar på bilar och taxier, skrev med Emilia när jag var på arlanda och jag hade förstått att jag skulle ta en buss från flygplatsen vette tusan vart men jag tänkte att det löser sig nog. Jag går runt och frågar vart hellsicke bussen ska gå ifrån men ingen förklarar rätt för mig så jag fattar inte ett skit, ger upp tillslut och går själv och letar efter rätt buss, tillslut ser jag en skylt där det står "To Paris" och jag går dit, Tänkte att den borde ju vara den bästa. Det värsta med det hela var att jag kunde inte få tag i Emilia och hon kunde tydligen inte heller få tag i mig heller. SUCK! vad ska  jag nu göra? däremot så fick jag en massa sms av henne men det visste inte hon om, men hon skrev i alla fall vart hon bodde och jag tänkte att det kan jag ju säkert hitta. i alla fall, kliver av bussen vid de la opera och går i riktning mot metron. KAOS! hur hade jag tänkt? ingen förstod mig och jag förstod ingen. Vandrar runt där nere och får förklarat att jag ska ta 8an och sen byta och jag måste gå på rätt sida! Jobbigt värre! Jag gav i alla fall upp hela ideen att hitta själv. Under tiden så  har emilia panik och ringer runt och rådfrågar om hur hon ska göra, medans jag är lugn som en filbunke och söker någon att låna en telefon utav, vilket jag senare får tag i och ringer Emilia som blir hur lycklig som helst. Jag försöker lugna henne och säger att jag sa ju att jag skulle fixa det på något sätt, hon kommer och möter upp mig på de la opera och vi åker till hennes lägenhet sen ut och festar och har skitkul.. Vaknade i en annan lägenhet utan Emilia, hon hade åkt hem för att hon jobbadae dagen efter.. Men det är inte så illa som det låter för jag for med Elin och sov i en lägenhet hos några som de kände..

Uppdaterar mer senare nån gång! Puss folket!

Kommentarer
Postat av: maria

oh, vad roligt du verkar ha! <3

2009-06-23 @ 17:54:08
URL: http://trappedinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0