...stackars kotte...

Suck suck, är helt slut efter den här dagen och det bara av att ha passat mina tre syskon och jagat runt efter akita.
Måste ju skriva om hela den biten, Jag och mommo var inne och fixade och donade med vårat när ozzy börjar skälla som en tok där ute på altan, tänkte han var less för att akita var inne och han ute så jag går för att kolla. Kikar ut genom balkongsfönstret och ser att det bara är en liten stackars igelkotte som ozzy står och skäller åt, jag öppnar dörren för att säga åt honom att vara tyst och vad tror ni händer?! Jo, akita tar språng och kutar ut efter igelkotten och hugger tag i den. Den stackars lilla igelkotten fick precis plats i käften på henne, jag kutar ut hack i häl och tar tag i nackskinnet på akita och lyfter upp henne i vädret för att hon ska släppa igelkotten men icket, hon vägrar. Nu skulle hon då jävlart ha den så hon biter bara åt hårdare och jag hör hur den stackars lilla igelkotten bara fräser. Jag trycker ner akita i backen och praktiskt taget sätter mig på henne för att bända upp käften på henne så att igelkotten skulle komma undan men det är ju inte det lättaste. Tillslut får jag ett grepp i under och överkäken och hon är precis påväg att tappa greppet när hon börjar svänga på huvudet och igekotten bara hänger runt. Hon lyckades viffta in den i mig så att jag fick taggarna på armarna och svällde upp som tusan. Men i alla fall, nu var jag tillbaka på ruta ett igen. Men jag kämpade på och fick loss henne igen efter många om och men. Tar tag i henne för att gå in med henne igen när hon sliter sig loss, jag lyckas få tag i halsbandet men för ingetning, hon glider lätt ur den och kutar mot igelkotten igen. FAAAAAAN!!!!! Jag springer ikapp igen för att hoppa på henne när hon mitt i allt tvärstannar med huvvet rakt upp i vädret och igelkotten i  ett fast grepp. Där ställer hon sig för att skita mitt i allt och tappar konsentrationen, jag går fram och lossar igelkotten igen väntar tills akita skitit klart lyfter upp henne i luften i nackskinnet och bär in henne igen, förbannad och less som tusan! snör in henne och går tillbaka för att kolla om igelkotten fortfarande var vid liv, och det var den.
Nu efter alla omständigheter så är den up and going again. Förflyttade den till utanför fönstret på framsidan för att kunna se om den kom till liv igen, så jag såg den trippa iväg efter ett tag.



Stackars lilla igelkotte vilken dag den fick...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0