småprat

Vilken härlig dag det varit idag, soligt och fint! Och det är det iofs fortfarande, vilket är helt underbart! Sitter och funderar på vad jag ska ta och äta för ikväll, har lite beslutsångest. Ska jag vara lat och bara värma upp lite lasagne som jag frusit ner eller ska jag ta och laga något annat, jag har ju lite kyckling kvar så jag kan kanske tillaga den med lite curry. En lite torrare variant än sist eller så kan jag göra en korvgryta. Hmm svårt val.
Fast jag är ju riktigt sugen på att gå och köpa nåt lite godare kött att grilla här utanför och sen göra någon god vinsås till. Suck, jag måste sluta tänka på det och bara bestämma mig, kommer ju bara på mer och mer som jag vill ha, och framförallt sånt som jag inte har allt hemma till. Men men, bestämt! jag ska laga nåt på det jag har hemma, får gå och rota fram något gott.

Ikväll blir det rix fm festival, känns roligt. Men jag känner mig inte fullt så taggad som jag borde tror jag. Är lite seg och så i kroppen, men det släpper nog sen. Träffade Lisa idag på stan när jag hade visat maria och magnus hur man går från mig. Stod och pratade lite smått med henne och det var trevligt, känns som om det var längesen sist och det var det ju iofs. Frågade när det är hon som har barnen nästa gång, hon och pappa har tydligen delat upp det så att de har barnen två veckor var nu. Men tror att de kommer fortsätta som vanligt sen med barnen varannan vecka, tänkte jag skulle ta och sno dem någon dag och umgås lite med dem, som sist när jag for med emmelie, william och lollo och badade i boden. Det var roligt, så jag tänkte komma på något nytt lite roligare att hitta på med dem, frågan är bara vad.

Hur som helst nu SKA jag gå och äta för magen ropar efter mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0